Retourvoorwaarden 

Retourvoorwaarden

Is je pakketje niet naar wens? Wat vervelend! Dit willen we natuurlijk snel voor je oplossen. Binnen 14 dagen na ontvangst kun je een product retourneren. Onze retourservice is mogelijk voor producten die voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Het product is compleet, in originele staat en onbeschadigd.
  • Het product is voorzien van originele etiketten, labels en/of kaartjes.
  • Het product zit (indien mogelijk) in de originele onbeschadigde verpakking.
  • Het product is niet gebruikt.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U stuurt ons een mail waarin u – onder vermelding van het factuurnummer – aangeeft dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht.

email adres:  info@bkint.nl

Geeft u in deze mail aan welk(e) artikel(en) u retour wilt zenden.
– vermeldt het factuurnummer, alsmede
– telefoonnummer voor eventuele contact opname
– uw bankgegevens; o.a. Bankrelatie en het IBAN bankrekeningnummer

U krijgt van ons een bevestigingsmail voor de retourzending van de aangegeven artikelen

Hoe lang heb ik om mijn bestelling te retourneren?

Volgens het herroepingsrecht heb je 14 dagen bedenktijd na ontvangst van je pakketje.  Zodra je de retour hebt aangemeld, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je pakketje retour te sturen.

Mag ik bestelde producten uitproberen alvorens ze retour te sturen?

Uiteraard mag je de ontvangen producten even uitproberen zoals je dat in een winkel ook zou doen. Als we schade of slijtage zien waaruit blijkt dat meer is gebeurd dan enkel het product beoordelen, verminderen we het bedrag dat je terugkrijgt met de waardevermindering die hierdoor ontstaat.  Er wordt wel 10% in vermindering gebracht van het totale bedrag voor het ompakken van goederen. 

Dit geldt niet voor alle artikelen. Zie “Welke producten kan ik niet retourneren?”

Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn bestelling?

Retourkosten zijn in principe voor rekening van de consument.

Wat gebeurt er wanneer ik mijn bestelling heb geretourneerd?

Zodra je pakket bij de leverancier is, word je op de hoogte gehouden van het retourproces. Bij ontvangst van je retourzending zullen we deze uiterlijk binnen 3 tot 10 werkdagen verwerken.

Hoelang duurt het voordat ik mijn aankoopbedrag terugkrijg?

We mogen wachten met terugbetalen totdat we de retour hebben ontvangen of totdat je hebt aangetoond dat je deze retour hebt gestuurd. Het bedrag wordt teruggeboekt naar de door jou gekozen betaalmethode.

Welke producten kan ik niet retourneren?

De volgende producten zijn uitgesloten van onze retourservice:

  • Diensten waarvan de uitvoering met toestemming van de consument is begonnen zoals leveringen waar vooraf contact over is geweest via e-mail of telefoon en leveringen op basis van offerteaanvraag. 
  • Verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken en waarbij de specificaties, kenmerken en aard van het product al in de verpakking volkomen helder zijn (bijv. batterijen, inktcartridges, usb-sticks, kabels, lampen).
  • Producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunnen worden teruggestuurd omdat de verzegeling is verbroken.
  • Een digitaal product dat niet op een fysieke drager staat, zoals een e-book, game of app.
  • Cadeaubonnen en -kaarten.
  • Software abonnementen en producten.
  • Muziek, films, games, en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Op maat gemaakte of gepersonaliseerde producten.

Mijn vraag staat er niet tussen

Heb je nog andere opmerkingen of vragen over onze retourservice? Neem dan even contact met ons.